ACASĂ

HOMOSEXUALITATEA

ÎNTREBĂRI

MĂRTURII

CREDINȚĂ

SOCIETATE

RESURSE

TEORIA "TATĂLUI ABSENT" ÎN FORMAREA ATRACȚIILOR HOMOSEXUALE

Dr. Christopher Rosik

 

Într-un studiu realizat de Seutter & Rovers și publicat în anul 2004 în Canada, autorii au anunțat că cei 24 de respondenți care s-au identificat drept homosexuali aveau un nivel de apropiere de tatăl lor semnificativ mai scăzut comparativ cu cei 130 de respondenți heterosexuali.

Studiul nu a constatat diferențe semnificative între cele două grupuri în ceea ce privește 1) apropierea de mamă; 2) o anumită inhibiție în relația cu tatăl; sau 3) inhibiție în relația cu mama, deși la acest ultim aspect au existat anumite diferențe, în sensul că respondenții homosexuali au declarat o intimidare mai mare față de mamă.

Seutter și Rovers au făcut câteva comentarii privind rezultatele obținute. Deși susțin o perspectivă multi-factorială, interacționistă în ceea ce privește cauza atracțiilor homosexuale, autorii arată că:

"Aceste constatări pot fi văzute ca fiind compatibile cu ipoteza unității tată-fiu ca bază pentru analiza homosexualității. Aceste rezultate sunt conforme și cu teoria familiei de origine, care pune accent pe importanta relației copil-părinte, cum este relația (sau lipsa relației) unui băiat cu tatăl lui...

"Ideea este aceea că relația tată-fiu este un subiect esențial de cercetare terapeutică, iar terapeuților le pot scăpa elemente fundamentale în caz că evită să abordeze acest domeniu." (pag. 46-47)

Autorii studiului atrag atenția că rezultatele lor nu trebuie interpretate ca un indiciu irevocabil că abordarea problematicii tată-fiu la un pacient homosexual ar influența atracțiile homosexuale ale clientului.

În continuare, autorii arată că constatările lor sugerează importanta unui terapeut bărbat în relația cu un client-bărbat homosexual care prezintă aspecte emoționale deficitare față de tatăl său.

Bibliografie

Seutter, R. A., & Rovers, M. (2004). Emotionally absent fathers: Furthering the understanding of homosexuality. Journal of Psychology and Theology, 32, 43-49.

Sursa: www.narth.org

pagină sus