ACASĂ

HOMOSEXUALITATEA

ÎNTREBĂRI

MĂRTURII

CREDINȚĂ

SOCIETATE

RESURSE

ARE VREO IMPORTANȚĂ SEXUL PERSOANEI?

Bogdan Mateciuc

 

Unii cred că Utopia este un loc în care sexul persoanei nu are nici o importantă.

O serie de legiuitori, judecători, juriști și educatori din America, Marea Britanie, Canada și din alte țări vor să făurească o lume liberă de opresiune și ură. Vor să promoveze o eră a tolerantei și înțelegerii. Doresc o societate în care toți sunt acceptați, unde nimeni nu este condamnat, unde fiecare se simte validat din punct de vedere emoțional, unde nu mai sunt rănite sentimentele nimănui.

Aceasta sună ca un vis foarte nobil, dar versiunea lor la acest vis este de fapt un coșmar.

Este o lume în care delimitarea dintre bărbătesc și femeiesc nu mai există. Un loc în care nu doar că este la fel de normal a fi homosexual sau bisexual ca a fi heterosexual, ci un loc în care fiecare persoană are la dispoziție o multitudine de opțiuni – cu aprobarea deplină a întregii societăți – pentru a se îmbrăca, acționa sau chiar de a exista biologic ca bărbat, femeie sau orice între cele două. Un loc în care polițistul, profesorul, preotul sau președintele poate fi un bărbat îmbrăcat într-o rochie, pe tocuri, și oricine are ceva de obiectat la o asemenea caricatură poate fi redus la tăcere prin forța legii.

În această lume utopică nu mai există o presiune asupra tinerilor să se căsătorească, presiune asupra celor căsătoriți să rămână împreună, presiuni asupra părinților să facă sacrificii pentru copiii lor, sau presiuni asupra copiilor să recunoască autoritatea părinților. Cu alte cuvinte, o lume în care sunt subminați stâlpii de rezistență ai vieții de familie.

Promotorii acestei viziuni trec cu vederea, ignoră, resping și ridiculizează orice dovadă care indică erorile din gândirea lor. Iar în această privință, dovezile sunt cât munții. Dovezi care indică diferențe emoționale, biologice și mentale între bărbat și femeie. Dovezi care arată avantajele căsătoriei tradiționale atât pentru soț și soție, cât și pentru societate în ansamblul ei, precum și costurile ridicate ale renunțării la căsătoria tradițională. Dovezi care arată deosebitele avantaje pe care le au copiii – la nivel de siguranță personală, rezultate la scoală, bine financiar, stabilitate emoțională, respect de sine și asimilarea într-o viață de adult civilizat㠖 pentru acei copii care cresc sub același acoperiș cu părinții biologici, o schemă întemeiată pe o relație puternică și stabilă între un bărbat adult și o femeie adultă.

Totuși, acei indivizi care contestă această realitate dețin unele dintre cele mai puternice funcții din lumea occidentală.

Aceasta este starea societății umane, după zeci de ani în care s-a tot săpat la temelia familiei tradiționale. Opinii care caracterizau cândva marginea societății își croiesc acum drum în sălile de judecată și camerele legislative. Pas cu pas, diferiți activiști lucrează la transpunerea viziunii lor bolnave în realitate, promovând agresiv noi legi și umplând dosarele de caz cu noi precedente care le dau posibilitatea să reducă la tăcere orice observație contrară lor.

Una dintre cele mai recente victorii ale lor a avut loc în statul California, în octombrie 2007. Guvernatorul statului a promulgat patru legi, dintre care trei incriminează comportamentul considerat discriminatoriu la adresa travestiților, bisexualilor și homosexualilor (a patra lege le permite perechilor de homosexuali să dețină același nume de familie, ca și cum ar fi căsătoriți). În mod special, una dintre legi blochează finanțarea de către stat a oricăror organizații care s-ar face vinovată de asemenea discriminare; o altă lege afirmă că nici o școală publică nu poate „promova o atitudine discriminatorie”, iar o a treia lege le cere școlilor publice să afișeze la vedere politici anti-discriminare.

În aceste legi, termenul „discriminare” este definit foarte larg și include orice atitudine la adresa cuiva, pe bază de „sex”. Dacă nu știți ce înseamnă astăzi acest termen, noua lege californiană vă explică. „Sexul... include identitatea sexuală, înfățișarea sexuală și comportamentul sexual ale unei persoane, indiferent dacă acestea sunt sau nu asociate în mod stereotip cu sexul înnăscut al acelei persoane”. Cu alte cuvinte, dacă Nelu vrea să se rujeze, să poarte dresuri tip plasă și să-și spună Neli, legea obligă acum pe toată lumea să se facă că acesta este un comportament absolut zdravăn.

Discriminarea include acum orice acțiune „perceput㔠ca tratament diferit fată de un comportament „perceput” ca nespecific unui bărbat sau unei femei. Include orice lucru care ar putea sugera că un copil care locuiește cu tatăl și cu mama sa biologică ar avea vreun avantaj fată de un altul care locuiește cu tatăl său homosexual sau cu mama sa lesbiană, care au mai mulți parteneri/partenere. Ar putea include acele firme care îi tratează diferit pe travestiții care se prezintă la interviuri pentru o slujbă. Ar putea include o referire la familie într-un manual de scoală, fără mențiunea că familie înseamnă și o pereche de homosexuali. Puteți fi sigur că niște avocați zeloși abia așteptă să testeze noile legi pe niște „infracțiuni” de genul acesta.

California este acum unul dintre cele nouă state americane care au legi explicite împotriva discriminării transsexualilor. Până la sfârșitul lunii ianuarie, în alte patru state vor fi în vigoare legi similare. Astfel, în ciuda bunului simt, confuzia sexuală este protejată acum prin lege – este așezată în aceeași categorie de realități biologice cu rasa sau sexul.

Implicațiile acestor legi sunt uriașe. Universitățile din Statele Unite au acum cămine, toalete și vestiare comune pentru băieți și fete; activiștii transsexuali forțează acum adoptarea unor asigurări de sănătate care să acopere și tratamentul cu hormoni și intervențiile pentru „schimbare de sex”. Anul trecut, sistemul de adăposturi pentru săraci din New York, care îi separă pe bărbați de femei, a început să-i lase pe oameni să decidă care adăpost doresc să folosească, în funcție de ceea ce se simt – bărbat sau femeie. Unii activiști încearcă să deschidă ușa toaletei sau vestiarelor pentru fete pentru tot felul de Nelu-devenit-Neli. Astfel, pentru a proteja drepturile unui bărbat care spune că se simte mai bine ca femeie, legea este gata să calce în picioare dreptul femeilor care se simt mai în siguranță în toaletele publice în care nu au cum să pătrundă bărbați perverși.

Acesta este adevărul. Dacă credeți cumva că acești activiști propovăduiesc toleranța, mai gândiți-vă. Viziunea lor despre lume este una profund intolerantă. Ei cer ca lumea să se conformeze gândirii lor.

Presiunile pentru drepturile transsexualilor aduc cu o misiune religioasă, menită a converti inima oamenilor. Aici, misionarii vor ca societatea să se lepede de atașamentul ei „arhaic” fată de familia tradițională și să devin adepții cauzei travestismului, homosexualității și bisexualității. Numai o victorie completă îi poate mulțumi. Până când activiștii nu-și realizează acest scop întunecat – fiecare individ, un adept convins – ei își vor continua lupta folosind fiecare mijloc de presiune pe care-l au la îndemână.

În aparentă, să previi ca societatea să-i „inoportuneze” pe cei nesiguri de identitatea lor poate suna ca un scop nobil. Însă soluția este cu mult mai rea decât boala. În loc să-i ajute pe oameni să-și depășească gândurile și înclinațiile care conduc la un comportament distructiv, depresiv și antisocial, activiștii homosexuali îi încurajează și îi ațâță, în timp ce îi forțează și pe ceilalți să accepte. Pretinzând că rezolvă o problemă, ei nu fac decât să o amplifice înzecit.

Numeroase studii demonstrează că familia tradițională, formată dintr-un bărbat și o femeie, reprezintă situația ideală pentru cei implicați, și pentru societate, în general. Aceasta este realitatea, indiferent de cât vor unii să afirme altceva, pentru a nu jigni sentimentele unora. Într-adevăr, în lumea noastră nefericită, dintr-o varietate de motive, mulți oameni nu au acest ideal și nici nu-l pot dobândi. Totuși, realitatea rămâne – este în interesul și spre binele tuturor să promovăm acest ideal cât mai mult posibil.

pagină sus