ACASĂ

HOMOSEXUALITATEA

ÎNTREBĂRI

MĂRTURII

CREDINȚĂ

SOCIETATE

RESURSE

CĂSĂTORIA HOMOSEXUALĂ: SUNT LUATE ÎN CALCUL INTERESELE COPIILOR?

Dawn Stefanowicz

 

Numele meu este Dawn Stefanowicz și am crescut într-o casă de homosexuali, în anii 60-70, în Toronto. Am văzut acolo mulți oameni, subcultura gay și practici sexuale la vedere. Acum scriu o carte care va fi publicată în curând, despre această experiență. De asemenea, sunt martor în fața Comisiei Senatului pe Probleme Juridice și Constituționale cu privire la Legea C-250 (incitarea la ură).

Principala mea preocupare este aceea că copiii nu sunt luați în considerare atunci când se dezbate legalizarea căsătoriilor homosexuale. Totuși, oare activiștii homosexuali nu prevăd, ca următor pas pe agenda lor, solicitarea legalizării adopțiilor de către homosexuali? Am analizat câteva dintre riscurile de sănătate fizică și psihologică la adresa copiilor crescuți în asemenea situații. Eu însămi am fost expusă unui risc mare de a contracta boli cu transmitere sexuală din cauza unei agresiuni sexuale, a comportamentelor sexuale ale tatălui mei și a multiplilor parteneri. Chiar și atunci când tatăl meu era implicat în ceea ce păreau a fi relații monogame, el continua să caute relații sexuale cu anonimi.

La un moment dat am reușit să manifest înțelegere și dragoste pentru tatăl meu. Mi-a mărturisit regretele sale de-o viață. Din nefericire, tatăl meu, când era copil, fusese abuzat sexual și fizic de niște adulți. Din cauza aceasta, a suferit de depresie, a avut probleme de auto-control, furie, tendințe de suicid și dependințe sexuale. A încercat să-și împlinească nevoia legitimă de a primi susținerea, afecțiunea și atenția tatălui său, prin relații trecătoare și promiscue. El și partenerii săi s-au întâlnit cu diferite BTS pe măsură ce cutreierau America. Partenerii lui, pentru care nutream compasiune și milă, își scurtau considerabil viața prin sinucidere, HIV sau SIDA. În cele din urmă și tatăl meu a murit de SIDA în 1991.

Sunt experiențele mele din copilărie unice? Potrivit unui număr tot mai mare de mărturii, experți și organizații, există numeroase dovezi privind unele aspecte comune din experiența mea [2-13]. Nu numai că un copil se dezvoltă cel mai bine în compania unei mame și a unui tată căsătoriți [14,15], dar ei au nevoie de părinți monogami responsabili care nu au relații sexuale extramaritale. Promiscuitatea părinților, abuzul și divorțul îi afectează pe copii.

Dacă se vor legaliza căsătoriile homosexuale, o persoană, un cuplu sau un grup care practică orice formă de comportament sexual va putea să obțină copii din relații heterosexuale anterioare, prin noile tehnologii reproductive sau prin adopție, datorită termenului nedefinit de orientare sexuală.

Acest lucru va forța publicul și agențiile de adopții să încredințeze copii unor cupluri experimentale, în caz contrar ele putând fi acuzate de discriminare. Care este mediul cel mai bun pentru nașterea sau adopția unui copil? [16] Numeroasele experiențe personale, profesionale și sociale cu tatăl meu nu m-au învățat nici un respect pentru moralitate, autoritate și dragoste părintească. Am fost redusă la tăcere într-un mod opresiv, neavând voie să vorbesc despre tatăl meu, despre partenerii săi, despre stilul său de viață și despre întâlnirile sale, fără a fi bătută și amenințată de el.

Cât timp am locuit cu el a trebuit să respect regulile lui. Da, îl iubeam, dar mă simțeam abandonată și neglijată întrucât nevoile mele erau ignorate de un tată care dispărea brusc de acasă ca să petreacă zile în compania partenerilor lui. Pe aceștia nu îi interesa de mine. Am fost martora unor abuzuri casnice homosexuale, avansuri sexuale către minori și schimbarea partenerilor sexuali de parcă oamenii erau mărfuri. Am încercat să suplinesc lipsa dragostei tatălui meu în compania unor băieți, de la vârsta de 12 ani.

De la o vârstă tânără, m-am întâlnit cu un limbaj sexual explicit, cu un stil de viață hedonist, cu manifestări homosexuale și cu locuri de întâlnire pentru homosexuali. Copil fiind, sexul mi se părea ceva normal. M-am întâlnit cu tot felul de manifestări sexuale, fără nici o limită, inclusiv sex în băi publice, travestism, sodomie, nuditate homosexuală, lesbianism, bisexualitate, recrutare de minori, voyeurism și exhibiționism. Nu lipsea sado-masochismul, cu demonstrații practice. Alcoolul și drogurile erau și ele acolo, pentru a reduce inhibițiile din relațiile tatălui meu.

Tatălui meu îi plăceau mult hainele unisex, aspectele neutre, și avea o pasiune pentru un travestit din acea epocă. Eu aveam pe atunci opt ani. Astfel, nu am putut percepe valoarea diferențele complementare biologice dintre bărbați și femei și nici nu am putut vedea rostul căsătoriei. Mi-am spus că nu voi avea niciodată copii, dat fiind că eu creșteam într-un mediu nesigur, în care copiii erau ignorați cu desăvârșire. Date fiind aceste experiențe ale mele, întreb: "Pot copiii avea rezultate școlare, financiare, psihologice, sociale și comportamentale bune, dacă cresc în asemenea situații experimentale?" Vă pot spune că am suferit mult timp din cauza acestor situații, iar aceste aspecte sunt documentate științific.

Peste douăzeci de ani de expunere directă la asemenea experiențe nefirești mi-au indus un sentiment de nesiguranță, depresie, gânduri de suicid, teamă, anxietate, respect de sine scăzut, probleme de odihnă și confuzie sexuală. Conștiința și inocența mea au fost grav afectate. Am văzut că și ceilalți membri ai familiei au suferit la fel de mult.

Am reușit abia pe la vârsta de 20-30 de ani, după ce am luat niște decizii de viață majore, să încep să realizez că creșterea într-un astfel de mediu mă afectase enorm. Vindecarea mea a implicat recunoașterea realității, acceptarea consecințelor de durată și putința de a ierta. Vă puteți imagina că am fost forțată să tolerez relații instabile și diverse practici sexuale de la o vârstă tânără? Cum credeți că mi-au afectat aceste lucruri dezvoltarea? Mi-au fost afectate identitatea, dezvoltarea psihologică și relațiile cu semenii.

Din nefericire, nu am putut vorbi liber despre aceste experiențe până ce tatăl meu, partenerii lui sexuali și mama mea nu au murit. Cred că căsătoria homosexuală aruncă la gunoi valorile unice specifice căsătoriei, așa cum au fost ele recunoscute de-a lungul istoriei. Căsătoria trebuie să rămână baza societății, o instituție care constituie, reprezintă și protejează relația inerent procreativă dintre soț și soție, spre binele general al copiilor lor biologici. [17] Copiii au nevoie să li se transmită niște limite și expresia sigură a unei intimități emoționale, care nu sunt sexualizate, acasă și în comunitate.

Termenul "orientare sexuală" nu face distincție între individ, sentimentele de atracție sexuală față de o anumită persoană sau obiect sau comportamentul și preferințele sexuale ale individului. De aceea, o persoană care practică pan-sexualitatea, adică o varietate de expresii sexuale, nu poate fi discriminată nici chiar când sunt implicați copii.

Oare guvernul și legiuitorii au de gând să se joace cu viața copiilor, forțându-i pe cetățeni să tolereze orice formă de expresie sexuală, împotriva voinței, conștiinței și valorilor lor morale? De ce doresc acești activiști homosexuali, o componentă minusculă a societății, legalizarea căsătoriilor homosexuale? John McKellar, Director Executive al asociației H.O.P.E. (Homosexuals Opposed to Pride Extremism - Homosexuali împotriva Extremismului Homosexual) a declarat:

"Este egoism și grosolan pentru comunitatea gay să preseze pentru legalizarea căsătoriilor homosexuale și redefinirea tradițiilor și convențiilor sociale după bunul ei plac... Legile statale și cele federale sunt modificate, iar valorile tradiționale sunt compromise numai pentru a satisface o clică minusculă, auto-proclamată." [18]

După părerea mea, căsătoria homosexuală va așeza drepturile individului deasupra a ce este mai bun pentru societate, familie și în special copii. Cetățenii trebuie să decidă, nu legiuitorii. [19] Drepturile omului sunt menite a proteja individul, nu grupuri. [20] În această dezbatere crucială, drepturile copiilor au devenit secundare, ignorate sau negate.

Mai mult, dacă cetățenii nu opresc căsătoriile homosexuale, ne vom pierde complet libertatea de a discuta aspecte legate de sexualitate, din punct de vedere moral și religios. În școlile noastre, deja sunt create mecanismele pentru îndoctrinarea, desensibilizarea și racolarea copiilor vulnerabili de către unii activiști homosexuali, care îi amenință și intimidează pe toți cei ce se opun planurilor lor. [23]

La fel, odată cu legalizarea căsătoriilor homosexuale, nimeni nu va mai putea exprima vreo critică sau gest contrar, nici măcar pe temei religios. În unele țări deja personalul bisericesc este amenințat și sancționat pentru predici biblice la adresa homosexualității. Știați că separarea dintre Biserică și Stat a fost legiferată tocmai pentru a proteja libertățile și conștiința religioasă? [24] Legalizarea căsătoriilor homosexuale va pune capăt acestor libertăți. Avem obligația, pentru copiii noștri, să vorbim liber și să facem noi legile în țara noastră.

Au de gând guvernul și legiuitorii să promoveze un mediu nesănătos și nesigur, care încurajează structuri fără mamă și fără tată, prin așa numitele "căsătorii" homosexuale? [25] În final, copiii sunt cei ce vor avea de suferit dacă se legalizează aceste căsătorii. Ce speranță le mai putem oferi unor copii a căror voce nu se poate auzi? Ce preț suntem dispuși să plătim pentru libertatea sexuală, pentru toleranță și diversitate? Plătim cu viața copiilor? [26] Guvernul și legiuitorii trebuie să promoveze și să apere căsătoria între un bărbat și o femeie, fără alte forme, pentru binele copiilor noștri.

www.dawnstefanowicz.com

[1] Proverbs 8:1-3. New International Version
[2] Jakii Edwards, Like Mother, Like Daughter? The effects of growing up in a homosexual home, (Vienna, VA: Xulon Press, 2001). Also, see testimonial "Just Like My Mother?", Exodus International, North America. See http://exodus.to/testimonials_Family_11.shtml extracted 26/03/2005.
[3] Suzanne Cook, My Parent is Gay, (Seattle, WA: Exodus International-North America, 2000). Also, see testimonial "Looking For My Father's Love," Exodus International, North America. See http://exodus.to/testimonials_Family_12.shtml extracted 26/03/2005.
[4] "A Son's Journey," 1997 Nathan Bell, Distributed by Love In Action. See http://www.loveinaction.org/media/documents/NathanBellTestimony.pdf extracted 24/03/2005.
[5] "Mitchell," "The Tragedy of "Gay" Parenting," Stephen Bennett Ministries, see https://sbminist.christianshost.com/appieshop/index.cgi extracted 25/03/2005.
[6] Paul Cameron and Kirk Cameron, "Children Of Homosexual Parents Report Childhood Difficulties," Psychological Reports 2002, 90, 71-82. Also see http://www.familyresearchinst.org/FRI_homokids.html?story=831 extracted 24/03/2005.
[7] Timothy J. Dailey, Ph. D., "Comparing the Lifestyles of Homosexual Couples to Married Couples," Family Research Council, April 17, 2004. See http://www.frc.org/get.cfm?I=IS04C02&v=PRINT extracted 24/03.2005.
[8] Timothy Dailey, Ph. D., "Homosexual Parenting: Placing Children at Risk," Family Research Council, Issue No.:238. See http://www.frc.org/get.cfm?I=IS01J3 extracted 24/03/2005.
[9] Jon Dougherty, "Report: Pedophilia more common among 'gays' Report purports to reveal 'dark side' of homosexual culture." WorldNetDaily, Monday April 29, 2002. See http://w115.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=27431 extracted 24/03/2005.
[10] "Standards 4 Life: Homosexuality," "Homosexual Adoption. Good for Children's Health?", Christian Medical & Dental Associations. See http://www.cmdahome.org/index.cgi?BISKIT=1695154697&CONTEXT=art&art=2649 extracted 24/03/2005.
[11] "Homosexuality and Hope," Statement of the Catholic Medical Association. See http://www.cathmed.org/publications/homosexualityarticle.html extracted 24/03/2005
[12] Dale O'Leary, "Is This Diversity, Or Tragedy: Children as Victims of their Parents' Choices,"' NARTH. See http://www.narth.com/docs/diversity.html extracted 24/03/2005.
[13] ''Gay marriage' and homosexuality some medical comments," LifeSite, by authors of this report: John Shea,MD, FRCP (C), Radiologist; John K. Wilson MD, FRCP (C), Cardiologist; Paul Ranalli MD, FRCP (C), Neurologist; Christina Paulaitis MD, CCFP, Family Physician; Luigi Castagna MD, FRCP (C), Paediatric Neurologist; Hans-Christian Raabe MD, MRCP MRCGP Internist; W. André Lafrance MD, FRCP (C), Dermatologist. See http://www.lifesite.net/features/marriage_defence/SSM_MD_evidence.htm extracted 24/03/2005.
[14] S. Sarantakos, "Children in three contexts: family, education and social development," Children Australia, 21, (1996), 23-31
[15] "Children Need Both A Mother And A Father," NARTH. See http://www.narth.com/docs/needboth.html extracted 27/03/2005.
[16] "Sidelining Stability and Security The case against abandoning the current grounds for adoption," The Christian Institute June 2002. See http://www.christian.org.uk/html-publications/adoption_briefing2.htm#c extracted 24/03/2005.
[17] Daniel Cere & Douglas Farrow, eds., Divorcing Marriage, (Montreal & Kingston, Ontario: Published for the Institute for the Study of Marriage, Law and Culture by McGill-Queen's University Press, 2004), p.78.
[18] Quote taken from Patrick W. O'Brien, M.P.'s speech delivered in the House of Commons regarding Bill C-38, 38th Parliament, 1st Session, Edited Hansard, Number 061, Contents Monday, February 21, 2005. See 1345-1355 http://www.parl.gc.ca/38/1/parlbus/chambus/house/debates/061_2005-02-21/HAN061-E.htm#Int-1142182 extracted 24/03/2005.
[19] Daniel Cere & Douglas Farrow, eds., Divorcing Marriage, (Montreal & Kingston, Ontario: Published for the Institute for the Study of Marriage, Law and Culture by McGill-Queen's University Press, 2004), pp.151, 152.
[20] In the Supreme Court of Canada, In the Matter of Section 53 of the Supreme Court Act, R.S.C., 1985 C. S-26 In the Matter of a Reference By the Governor in Council Concerning the Proposal For an Act Respecting Certain Aspects of Legal Capacity for Marriage for Civil Purposes, as Set out in Order in Council P.C. 2003-1055, Dated the 16th Day of July 2003, Factum of the Intervener The Canadian Conference of Catholic Bishops, (52.), p.26. See http://www.cccb.ca/Files/SupremeCourtMarriage.pdf extracted 24/03/2005.
[21] David Limbaugh, Persecution How Liberals Are Waging War Against Christianity, (Washington, DC, Regnery Publishing, Inc., 2003), 94-110.
[22] Linda Harvey, "The World According to PFLAG: Why PFLAG and Children Don't Mix," NARTH. See http://www.narth.com/docs/pflag2.html extracted 24/03/2005.
[23] Peter Sprigg, "The 'Recruiting' of Children Into Accepting Homosexuality: How Homosexuality in Schools Furthers an Agenda," Family Research Council. See http://www.frc.org/get.cfm?i=WA03I34#WA03I34 extracted 28/03/2005.
[24] In the Supreme Court of Canada, In the Matter of Section 53 of the Supreme Court Act, R.S.C., 1985 C. S-26 In the Matter of a Reference By the Governor in Council Concerning the Proposal For an Act Respecting Certain Aspects of Legal Capacity for Marriage for Civil Purposes, pp. 27-31. See http://www.cccb.ca/Files/SupremeCourtMarriage.pdf extracted 24/03/2005.
[25] Maggie Gallagher and Joshua K. Baker, "Do Mothers and Fathers Matter?", iMapp Policy Brief, Institute for Marriage and Public Policy. See http://www.marriagedebate.com/pdf/MothersFathersMatter.pdf extracted 27/03/2005.
[26] Susan Brinkmann, "Homosexuality: The Untold Story: Gay Marriage: Who's Minding the Children?", Part 5 of 6, The Catholic Standard and Times Newspaper for the Archdiocese of Philadelphia. See http://www.cst-phl.com/seventhpartfive.html extracted 27/03/2005.

Sursa: www.pfox.org

pagină sus